torsdag 5 maj 2011

The Painting

I dream of painting a picture, but I find no colour. My brush is guided by wrath. The image starting to appear is nothing like the one I visioned in my dream. Chaos has the over hand. My tears blend together with the paint, making the picture blurry and pale gray. Uncontrolled and complete undignified in my eyes. The picture is nothing of my dream.

Otrolig, ja nästan totalt overkligt i mina ögon. Tavlan som vill bli målad men aldrig blir den någonsin komplett. Mina penseldrag är ojämna och otydliga. Jag sitter på golvet i ett rum vilket är inbäddat med skuggor samt strimmor av solljus och stirrar på en tom tavelduk som är placerad framför mig. Ett konstverk att beskåda, ja en sann vision att beundra.
Tomhetens tavla, enkel och helt sinneslös, känslolös och helt fri från fläckar av olika slag. Den är perfekt i sin enkelhet men samtidigt så otroligt tom på allt, en gnutta färg skulle väl inte skada? Vilken färg får de lov att vara?
I use colour to paint a painting which is completely white.

Jag doppar penseln i en skål av vad som verkar vara vatten men är i sanningens namn inget annat än en skål fylld till kanten med samlade tårar. Försiktigt så jag inte spiller ut något av den känslofyllda vätskan som har varit och är mina tårar. Jag reser mig upp från golvet långsamt, tar ett litet kliv närmare tavelduken som fortfarande är oskyldigt ren och befriad från känslor. Jag placerar med ytterst försiktighet penselns spetts mot duken. Med stadig hand målar jag ett underverk för världen att beskåda, en enastående bild av det sanna jag och hur världen skall beskådas från ett känslosamt perspektiv.
Jag känner mig nöjd med det motiv jag äntligen lyckats skapa på den vita duken. Jag tar ett flertal steg tillbaka för att beundra min konst. En tavla målad av tårar, den enda sanna färgen. Tavlan får mig att le brett då den fortfarande beskådas som helt vit och ren, inte befläckad av någon färg. Som om den vore helt orörd.
Jag ser mitt motiv framför mig, precis som det gjorde i mina drömmar, komplett och helt perfekt. Du må se den som vit, för du har inte sett mig måla tavlan och inte heller har du sett insidan av mitt hjärta.
Tavlan är där, för dig att beundra och för mig att beskåda, dess mästerverk och dess enkelhet.

I painted the picture of my dream, my emotion and of my grief. A wonder of perfection who noone can see nor truely understand.

Signed by Tears

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar